Sopimusehdot, toimitusehdot ja takuu

WegaSales Oy, 01.09.2018  (Tyhjennä verkkoselaimen muisti varmistaaksesi uusimmat ehtojen sisällöt)

1. Yleiset ehdot

WegaSales verkkokaupat on WegaSales Oy:n (Y:2520856-1) markkinapaikkoja. Näitä sopimusehtoja sovelletaan WegaSales Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. WegaSales Oy:n välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. WegaSales Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa WegaSales Oy:n kotisivuilta.

2. Asiakas ja tietosuoja

WegaSales toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat.

  • Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
  • Yritysasiakkaiden ja WegaSales Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.


Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät

  • Kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen
  • Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite


Asiakkaiden tiedot on tallennettu WegaSales Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. WegaSales Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti.

Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa WegaSales Oy, Noronkatu 13, 33820 Tampere.

  • Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä WegaSales Oy:n asiakaspalveluun.
  • Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: WegaSales Oy, Noronkatu 13, 33820 Tampere.
  • Lisätietoja tietosuojaselosteessa



WegaSales Oy:n-sivustolla käytetään evästeitä (Keksit eli eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. WegaSales-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle.

  • Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka WegaSalesin verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle
  • Osa WegaSales-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen
  • Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä
  • Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista
  • Asiakkaalle voidaan lähettää tuotearvostelukysely, kun tilaukseen on lisätty sähköpostiosoite. WegaSales käyttää kerättyjä tietoja asiakaskokemuksen, tuotevalikoiman ja palveluiden kehittämiseen


3. Hinnasto

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu.

  • Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo
  • Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla

  • WegaSales Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä
  • Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista WegaSales Oy:lle
  • WegaSales Oy ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi


4. Toimittaminen

WegaSales tarjoaa kattavan kuljetusvalikoiman. Lisätietoa toimitusmuodoista ja niiden palvelusisällöstä voit lukea verkkosivuiltamme. WegaSalesin ostoskori huomioi kuljetustarjoukset automaattisesti.

  • Yksittäisen tilauksen tuotteet voidaan toimittaa useammassa lähetyksessä
  • Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien, valmistajien, varastointikumppanien antamien tietojen perusteella
  • WegaSales Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä
  • Valmiin tilauksen käsittely pyritään tekemään 3 päivän sisällä sen vastaanottamisesta. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa on hyväksytty.
  • WegaSales Oy ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy WegaSales Oy:stä riippumattomista syistä.
  • Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen.
  • Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti voimassa olevan hinnaston mukaisesti.
  • Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 1 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen WegaSales Oy:n ehtojen mukaisesti.

5. Maksaminen


Ajankohtaiset tiedot maksutavoista löytyvät WegaSales sivuilta. Huomioithan, että verkkomaksaminen (e-maksu) pankkitunnuksilla edellyttää asiakastilin muodostamista.

Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta. Lisätietoa saat joko sähköpostilla osoitteesta myynti@wegasales.com

WegaSales raha-apu on joko WegaSales Oy:n mahdollisesti tarjoama maksutapa. Klarna Lasku ja Erämaksu ovat Klarna AB:n tarjoamia maksutapoja. Luoton tarkemmat kuvaukset ja luoton myöntäjän tiedot on eritelty ostoskorissa lain vaatimalla tavalla.


6. Palauttaminen

Kuluttaja-asiakas voi palauttaa palautukseen hyväksytyt tuotteet. 7 päivän palautusoikeus. Kuluttaja-asiakas vastaa palautuskustannuksista. 

  • Kun palautus on tehty sen ohjeiden mukaisesti maksu palautetaan asiakkaalle vähennettynä lähetyskustannukset ja käsittelymaksu 5€ sekä mahdollinen tuotteen arvonalenema
  • Suosittelemme huolehtimaan tuotteesta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, ohjeista ja tietenkin tuotepakkauksesta, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen
  • Ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta, jos hän on ottanut tuotteen käyttöön
  • Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta WegaSalesilta
  • Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti ja lähettää WegaSales Oy:n osoittamaan osoitteeseen.


Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti:  PALAUTUSOIKEUTTA EI OLE:

  • Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
  • Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.
  • Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta
  • Mittatilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta
  • Kustomoduilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta
  • Eritysitilaukset ja tilaustuotteet ei ole palautusoikeutta
  • Yrityksillä ei ole palautusoikeutta tilatuille tuotteille (Kauppalaki)


7. Takuu, tuki ja virhevastuu

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti.

  • Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa
  • Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta
  • Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet
  •    Kuten esim. peräkärryn runko ja aisan rakennetakuu. Takuu ei kata kuluvia osia kaasujousi, laakerit, navat, vetopää, valot jne.  
  • Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa
  • Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti
  • Asiakas toimittaa tuotteen WegaSales Oy:n osoittamaan osoitteeseen takuuhuoltoon 


Huoltoaika/takuuaika-arvio on noin 30 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. WegaSales Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja WegaSalesille aiheutuneet kustannukset.

Huolto säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. WegaSales Oy ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla.

  • Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla
  • Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia
  • Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu


WegaSales vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai takuuta ei ole myönnetty

8. Reklamaatio


Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä.

  • WegaSales Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta
  • Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti
  • Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen myynti@wegasales.com tai kirjeenä
  • Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa
  • Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa
  • Asiakaspalveluhenkilöstö ei käsittele reklamaatioita


Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka:

Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen WegaSales Oy:tä vastaan WegaSales Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.

Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.


8.1. Vahingot yritykselle ja kuluttajalle (Liiketoiminnalle aiheutunut vahinko, tuotevalmistus ja toimitusviivästykset)

  • WegaSales ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä
  • Arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on WegaSales Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella
  • Vahingot jotka aiheutuvat kolmansien osapuoleten valmistuvirheistä, toimitusten viivästyksistä
  • Tuotetakuuhuoltoon lähetettävän tavaran toimittamisesta vieraalle paikkakunnalle
  • WegaSales ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä
  • WegaSales Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön
WegaSales ilmoittaa asiakkaalle viivytyksestä tai mahdollisesta muusta esteestä kun tieto toimituksen viivästyksestä on tiedossa.


9. Yritysasiakkaiden lisäehdot

WegaSales ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. WegaSales Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina näiden sopimusehtojen sisältöön.

  • Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä
  • Yrityskäyttöön hankitun laitteen takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa WegaSales Oy:n vastuun
  • Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut
  • WegaSales Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa
  • Lisätietoja huolloista voi pyytää WegaSales Oy:n asiakaspalvelusta sähköpostilla


Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä. Tiedostojen pelastaminen tuotteen vioittumisen jälkeen on maksullinen lisäpalvelu.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.

WegaSales Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se ei voi kohtuudella voittaa. WegaSales Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.

Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti WegaSales Oy:n sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa ristiriidassa WegaSales Oy:n sopimusehtojen kanssa.

WegaSales Oy
Noronkatu 13
33820 Tampere
Y-tunnus: 2520856-1